TURİZM HABERLERİ, KOBİ'LER VE GİRİŞİMCİLERLE RÖPORTAJLAR, SEYAHATLER, GEZİLERDEN FOTOĞRAFLAR VE RÖPORTAJLAR BU SAYFADA

Maket Üstadı


AYHAN KOTRA
 Merhaba;
   
Adım Ayhan Demir 1936 Sinop doğumluyum. Bu sanatı 1950 senesinde Sinop cezaevinde yatan Derviş usta adlı bir kişiden etkilenerek geliştirdim. Derviş usta o zamanlarda aftan yararlanarak maketleri üretmek için ufak bir atölye açmış. Bu maketleri o zamanlarda Sinop limanına gelen yolcu vapurlarına satıyormuş. Derviş ustanın atölyesinde gördüğüm bir maketten çok etkilendim ve bu sanatı geliştirmeye karar verdim.
1950 senesinde Sinop'ta açılan sanat okuluna devam ederken evde imalata başladım. Yaptığım maketleri yolcu vapurlarına satarak okul masraflarını çıkartım. Bu arada dikkatsizlikten sağ serçe parmağımı okulda planyaya  kaptırdım.
1950 senesinde ilk ve orta sanat okulundan takdir edilir bir öğrenci olarak mezun oldum  15 yaşında kotra imalatı yapmak üzere küçük bir iş yeri açtım. Sinop limanına gelen yolcu vapurlarına maketlerimi
satmaya başladım . Bu maketler 1952 senesinde Sinop'ta kurulan Amerikan radar teşkilatı askerlerinin
çok ilgisini çekti ve 40 sene Sinop ta kalan Amerikan askerleri vasıtası ile üzerinde SİNOP-TURKEY yazan 
gemi maketlerini satarak Amerika'ya  duyurmuş oldum. Tahminen 6-8 bin adet gemi çeşitlerini
Amerikaya satmış oldum. 50 senedir yaptığım gemi maketlerini uc uca ekleseniz Sinop'tan İstanbul'a kadar ulaşacaktır. (yaklaşık 630 Km.)
Seneler geçtikçe Sinop turizmde yerini almış oldu. Bu sanat Türkiye de yalnız Sinop'a ait ve Sinop'un simgesi olmuştur.
Benden sonra bu sanatı icra eden bazı iş yerleri açılmıştır. Sinop'un tanıtılmasında ve bu gemi maketleri sanatının tüm dünyada tanıtılmasında turizm açısından katkım olduğu için gurur duyuyorum. Kendi yanımda küçük yaşta yetiştirdiğim oğlum Sinan Demir inşallah bu sanatın ilerlemesine büyük  katkılarda bulunacaktır. Maketlerde kullandığım  malzeme, ceviz ağacı kalaslarından 2 mm biçerek ve kavak-kayın ağaçlarından oluşmaktadır. İsteğe göre oto boyalarını kullanarak arzu edilen renklerle sanatımızı icra ediyoruz. Ürünlerimizin kod numaralarını belirterek internet üzerinden satışlarımız başlamıştır.
Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda gemi maketlerini paketleyerek yurt içinde olmak üzere kargo ile sipariş yapılabilmektedir. Bu site hakkında görüşlerinizi bana bildirirseniz sevinirim...Hepinize hayat boyu başarılar dilerim..

Ayhan Demir                                             
İskele Cad.  No:3                        
E-mail:  a_demir57@hotmail.com
Sinop
Tel:0 368 261 2925

------------------------------------------------------------------------
 



Hiç yorum yok: